DDSklep.pl internetowy sklep meblowy

Reklamacje

Opis procedór związanych z reklamacjami

Zadzwoń

669 – 797 – 006

Napisz do nas

kontakt@ddsklep.pl
kontakt@ddmeble.com

Godziny otwarcia

DDMEBLE:
P-Pt: 8:00 – 15:30

DDSKLEP
24H/7

Odwiedź nas

ul. Broniewskiego 35t
Strzałków 97-500

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE REKLAMACJI NA DDSKLEP.PL

Reklamacje na DDSklep.pl

1. Zamówiłem/łam stół, od czego zacząć?

Szanowni klienci, ponieważ sprzedażą internetową zajmujemy się nie od wczoraj więc mamy w tej dziedzinie spore obeznanie. I nawet jeśli reklamacje nie zdarzają się często, to jednak zawsze mogą się przytrafić, dlatego warto uzbroić się w wiedzę, aby cały proces był tylko formalnością, a nie powodem do nerwów czy frustracji. Nasze doświadczenie w handlu internetowym mówi nam wprost, że jeśli już się pojawia jakaś reklamacja, to w ponad 94% przypadkach spraw, przedmiot roszczeń dotyczy uszkodzeń, które powstają w trakcie transportu.

Dlatego ważne jest, by postępować zgodnie z wytycznymi, które postaramy się poniżej wyłuszczyć:

  • Kiedy przyjeżdża do nas kurier, to zanim odbierzemy paczkę/paczki dokładnie oglądamy stan przesyłki! Jeśli na paczce znajdują się jakiekolwiek wgniecenia, marszczenia, „harmonijka”, udarcia czy obicia to mamy prawo zażądać by kurier został przy otwieraniu paczki, bo podejrzewamy jakieś uszkodzenie i będziemy chcieli spisać protokół.
  • Otwieranie paczki należy przeprowadzić sprawnie, gdyż kurier może zostać maksymalnie 15 min. Dlatego warto wcześniej się przygotować do odbioru paczki. Uszykować sobie na przykład telefon do robienia zdjęć lub nagrywania wideo, nożyczki lub nożyk do otwarcia paczki. Można także wcześniej umówić się z kimś z rodziny lub znajomym by był z nami przy odbiorze. W ten sposób jedna osoba nagrywa, a druga otwiera i całość powinna pójść sprawnie.
  • Kiedy okaże się, że po wyjęciu produktu z paczki ma on jakieś zarysowania, pęknięcia czy złamania to spisujemy z kurierem protokół szkody. Jedną kopię zabiera kurier, a druga zostaje u Państwa.

2. Czego potrzebuję, aby móc zgłosić reklamację na DDSklep.pl?

  • Po pierwsze i najważniejsze: protokół szkody spisany z kurierem. Oczywiście z tym różnie bywa. W przypadku firmy DHL kurier ma obowiązek zostania przy otwieraniu paczki, jeśli zostanie o to poproszony. Natomiast w przypadku firm DPD i Poczta Polska zostaną tylko, kiedy paczka jest uszkodzona z wierzchu i poinformujemy ich, że chcemy spisać protokół szkody. Czasem jednak nie uda nam się spisać protokołu z kurierem, z różnych powodów. Co wtedy zrobić piszemy tu -> nie mogłem / mogłam spisać protokołu z kurierem, co robić? 
  • Po drugie i równie ważne: zdjęcia.  Do dokumentacji zgłoszeniowej muszą zostać dołączone zdjęcia. Na zdjęciach powinny się znajdować: elementy uszkodzone, stan pudełka wewnątrz – czyli zabezpieczenie produktu oraz stan zewnętrzny opakowania w momencie odbierania paczki. Zdjęcia muszą być duże i wyraźne, na tyle by nikt nie musiał się domyślać, co na nich jest. 
  • Uzupełnienie: całość można uzupełnić nagraniem wideo z momentu przyjęcia, czy z demonstrujące uszkodzenie. 
  • Podstawowe informacje: opis zdarzenia. W mailu zgłoszeniowym prosimy, w dużym skrócie, napisać jak przebiegała procedura. Do czego to potrzebne? Czasem firmy kurierskie odrzucają reklamację na podstawie braku przeciwwskazań przy odbiorze paczki, a okazuje się, że skoro paczka była opłacona, to kurierzy zostawiają przesyłkę na podwórku, pod drzwiami czy u sąsiada i nie mieliście Państwo szansy zgłosić uszkodzenia niedogodności. Dlatego informacje tego typu są dla nas istotne.
  • Orzeczenie. W przypadku Poczty Polskiej wymagane jest jeszcze orzeczenie w postaci krótkiego tekstu napisanego odrębnie w mailu zgłoszeniowym. ………………….. ( tu należy wpisać swoje imię i nazwisko) zrzekam się z roszczeń reklamacyjnych względem Poczty Polskiej na rzecz DDMeble s.c.”  Jest to wymóg Poczty, byśmy mogli złożyć dokumentację w Państwa imieniu i przeprowadzić za Państwa całą procedurę reklamacyjną. 

3. Jak zgłosić reklamację na DDSklep.pl?

Po zebraniu wcześniej dokumentacji pozostaje jedynie zgłosić reklamację na DDSKlep.pl. Najlepiej to zrobić za pośrednictwem maila: kontakt@ddsklep.pl lub kontakt@ddmeble.pl.

Po odczytaniu maila poinformujemy Państwa o przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego i w zależności od rodzaju reklamacji, przekażemy podstawowe informacje w mailu zwrotnym, dotyczące tego, co jak dalej będzie wyglądała procedura i ile może potrwać. Choć na rozpatrzenie reklamacji mamy 14 dni to zawsze staramy się rozwiązywać całość, najszybciej jak tylko się da. Rozumiemy, że często stół zamówiony jest głównym lub nawet jedynym i do rozwiązania reklamacji rodzina jest pozbawiona stołu.

 

4. Co zrobić jeśli, opakowanie nie jest uszkodzone, a przedmiot tak?

Jeśli po dokładnym obejrzeniu stwierdzamy, że opakowanie jest w dobrym stanie i nie posiada żadnych zewnętrznych śladów, które mogłyby wskazywać na uszkodzenia, to otwieramy paczkę sami. Tu także przy okazji możemy całość dokumentować – robić zdjęcia z poszczególnych etapów lub nagrywać film telefonem komórkowym. Tak w ramach podpowiedzi jest to bardzo przydatny nawyk w przypadku każdego zakupu internetowego ;). Jeśli okaże się, że jednak przesyłka jest uszkodzona to już mamy część dokumentacji. Wtedy wystarczy jak w poprzednim punkcie zebrać zdjęcia opakowania oraz miejsca uszkodzenie i przysłać je nam na maila: kontakt@ddsklep.pl lub kontakt@ddmeble.pl. Po wstępnej analizie ustalimy, czy będziemy tę reklamację rozpatrywać jako uszkodzenie podczas wysyłki, czy wadę przedmiotu i wtedy podejmiemy odpowiednie procedury. O czym oczywiście poinformujemy. 

5. Co zrobić jeśli, nie mogliśmy spisać protokołu z kurierem?

Tak jak wcześniej wspominaliśmy, są czasem takie sytuacje, że nie uda się spisać protokołu z kurierem. Uciekł, nie było nas w domu, sąsiad odebrał paczkę czy pomimo próśb powiedział, że nie zostanie. Wiadomo kurierzy to tylko ludzie. Bez obaw, nic straconego. Możemy taki protokół zgłosić droga elektroniczną

DPD -> https://protokol.dpd.com.pl
DHL -> https://dhl24.com.pl/pl/claim/disposition/create.html
Poczta Polska -> brak możliwości wypełnienia protokołu szkody drogą elektroniczną. Całą dokumentaję należy przesłać do nas, pomijająć protokół podając nam przyczynę braku protokołu w treści maila. 

6. Ile czasu czasu są rozpatrywane reklamacje na DDSklep.pl?

Przyjmujemy, że mamy 14 dni na rozpatrzenie reklamaci. Jednak zwykle dążymy do jaknajszybszego rozwiązania całej sytuacji.

7. Czy opakowanie jest niezbędne przy procesie reklamacji?

Zdecydowanie tak. Starajmy się otwierać te opakowania delikatnie i nie wyrzucajmy ich od razu przy rozpakowywaniu, bo gdyby doszło do jakiejś reklamacji i trzeba by było odesłać przedmiot, to zwykle nie ma w czym. Jeśli na przykład stół wróci do nas w opakowaniu zastępczym i nie będzie tak zabezpieczone, jak oryginał to gdy ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu, za naprawę zostanie obciążony klient. Natomiast odsyłając w naszym opakowaniu w tym samym zabezpieczeniu, to za uszkodzenia zostanie pociągnięta do odpowiedzialności firma przewozowa.

8. Czy reklamacje na DDSklep są wysyłane na specjalnego maila? 

Nie. Wszelkie zgłoszenia proszę wysysłać na zbiorcze skrzynki czyli kontakt@ddsklep.pl lub kontakt@ddmeble.pl. My już sobie odpowiednio je przekierujemy. 

DDSklep 
internetowy sklep meblowy

SERDECZNIE ZAPRASZMY

Siedziba główna

ul. Broniewskiego 35T,
Strzałków 
Radomsko 97-500

 

Kontakt do nas 

kontakt@ddsklep.pl
kontakt@ddmeble.com

669 797 006